مسئولین برای افزایش عملکرد مدیران خود، معمولاً در گام اول حقوق و مزایای آنها را افزایش میدهند؛ چرا که معتقدند فردی که با خیال راحت سر کار بیاید و مشکلی نداشته باشد، بهتر میتواند کار کند.
این فکر تا دیروز درست بود!
کسی که به خاطر پول کار کند، هیچ انگیزه دیگری برای کار کردن ندارد. همین که پولش زیاد شود، به هدفش رسیده و دیگر دلیلی برای کار کردن نمیبیند.
اما کسی که هدفش، انجامِ کار به نحو احسن است و به دنبال کارایی و اثربخشی است، با کاهش یا افزایش حقوق، تأثیری در کارش دیده نمیشود و به همان کیفیت مطلوب کارش را انجام میدهد. چون دغدغه و هدف او پول نیست. چیزی بیشتر از پول او را به انجام کار وا میدارد و آن، تعهد کاری و نظم اوست. او از این که کارش را نصفهونیمه و بیکیفیت انجام دهد، بیزار است.
بنابراین برای افزایش عملکرد مدیران، نیازی نیست کار خاصی انجام شود. همین که فردی منظم و متعهد بر سر کار بیاید، با عملکرد خوب خود، سازمان را به اهدافش میرساند. نیازی هم به برنامهریزی برای افزایش حقوق و مزایا نخواهد بود. مسئولین باید عملکرد مدیران خود را به طور دقیق رصد کنند و به دنبال افراد باصلاحیت باشند.
بین مزایای دریافتی مدیران و عملکرد آنها در جهت رساندن شرکت از مرحله خوب به عالی، ارتباطی وجود ندارد. (جیم کالینز)
درباره این سایت